Камерният ансамбъл „Софийски солисти“ с диригент Константин Добройков и пианистите Паоло Франчезе и Амели Сакаи-Иванова закриват тази вечер 14-ото издание на „Пиано екстраваганца”.
Не бива да се подценяват фестивалите като платформа за разпространение на филмовите продукции. Това мнение изрази в интервю продуцентката Веселка Кирякова, която представи няколко филма на 42-рото издание на Фестивала на българския игрален филм „Златна роза“ във Варна.
„Фестивалното кино се таргетира като елитарно и нишово с малко зрители, но според мен не е така. Едно заглавие обикновено има по няколко прожекции пред пълни зали и това са зрители, които не бива да се пренебрегват. По цял свят фестивалите генерират много публика и е важно да участваме. Винаги салоните са пълни не само с професионалисти, а и с местни хора“, коментира тя.
По думите й България е много малък пазар за разпространение на пълнометражните игрални продукции на голям екран, особено за артпроектите и е трудно да се достигне до широк кръг публика, въпреки че вече има дистриб
Двадесет и две нови платна на Анета Яламова ще бъдат представени в галерия „Париж“. Експозицията „Спомени и мечти“ ще остане там от 3 до 19 октомври, съобщават домакините на събитието.
„Заглавието „Спомени и мечти“ показва много точно в какво време и пространство се движи авторката – в спомените от нейното минало за Велико Търново, когато градът е една детска идилична представа и в мечтите – какъв би й се искал той да бъде. Красотата на градския пейзаж отново е избухнала в топли есенни червени и жълти тонове, в нощни сини цветове или в нежна зелена тоналност“, казва Надя Павлова от галерията.
Анета Яламова е възпитаник на Великотърновския университет, завършва живопис в класа на Янаки Манасиев и е с множество самостоятелни изложби в България и чужбина. Нейни картини са притежание на колекции от целия свят. Сти
Режисьорът Кенет Брана започва снимките на новия си филм The Last Disturbance of Madeline Hynde (“Последното объркване на Маделин Хайнд“), съобщи „Скрийн дейли“.
В главната роля във филма, определян от продуцентите си като „съвременен психологически трилър“, е британската актриса Джоди Комър. Освен нея участват още Патриша Аркет, Майкъл Шийн, Том Бейтман, Вики Макклър.
Освен режисьор, Брана е и сценарист на филма. Сюжетът все още не се разкрива пред широката публика. Продукцията е с независимо финансиране – освен Кенет Брана продуценти са още Тамар Томас, Лора Бъруик и Бека Ковачик, работили по филма „Белфаст“, както и Матю Дженкинс, продуцирал „Смърт край Нил“ и „Убийството в Ориент експрес“ на Брана, Ашли Фокс и Джони Паризо от компанията Maximum Effort.
Актрисата Джоди Комър наскоро приключи снимките на „28 години по-късно“ с режисьор Дани Бойл.
С музиката си се стараем да предадем позитивно послание на младите хора. Това каза рапърът I.N.I по повод Международния ден на младежта, който бе отбелязан тази вечер с хип-хоп концерт в столичния район Банкя.
Рапърът обясни, че около хип-хоп изпълнителите има стереотипи, затова неговата цел е да помогне в разчупването им и да промени общественото мнение относно тяхното творчество.
„Тази вечер отбелязваме деня на младите в Банкя“, каза заместник-кметът на Банкя Александра Александрова. Тази вечер има хип-хоп парти, част от проекта „Слушай Банкя“, който е по програмата „София – град на младите и активните“ на Столична община, обясни тя. Александрова добави, че идеята за проекта е на актрисата Маргарита Костова, която беше един от участниците в събитието тази вечер. Сред останалите артисти на концерта бяха рапърът I.N.I
Южнокорейският певец Теил напуска Kей-поп групата Ен Си Ти (NCT), след като е обвинен в неуточнено сексуално престъпление, предаде Асошиейтед прес.
Неговата агенция SM Entertainment публикува изявление за социалната мрежа „Екс“, в което се казва, че членът на Ен Си Ти ще напусне момчешката група, тъй като е „заведено наказателно дело срещу него, свързано със сексуално престъпление“. От лейбъла не уточняват естеството на престъплението.
„Осъзнахме сериозността на проблема и решихме, че Теил не може повече да продължава да пее в групата“, съобщават от лейбъла.
„Обсъдихме този въпрос с него и беше решено, че той ще напусне групата.“ От агенцията добавят, че той оказва пълно съдействие на полицейското разследване.
Теил е част от южнокорейската момчешка група Ен Си Ти, популярна в цял свят. Тя дебютира пр
Основател и артистичен директор на международния музикален фестивал е Людмил Ангелов.
На концерта в Софийската градска художествена галерия ще звучат творби от Моцарт (Концерт за пиано и оркестър в Ла мажор, KV 414 и Концерт за пиано и оркестър в Ми бемол мажор, KV 271) и Бенджамин Бритън (Вариации върху тема от Франк Бридж, Оп. 10).
Паоло Франчезе започва да учи пиано, когато е седемгодишен. Постъпва в Италианска държавна консерватория, където получава диплома с най-високи оценки за пиано. Защитава докторат по пиано и камерна музика с отличие и медал. Започва отрано своята концертна кариера, както в солови, така и в камерни изпълнения в Италия и чужбина, където печели редица награди. Често е канен да журира на национални и международни конкурси по пиано. Той е артистичен директор на два международни фестивала, води майсторски класове, пише статии на музикални теми. Преподава пиано в няколко италиански консерватории.
Амели Сакаи-Иванова е родена в Лондон през 2008 г., в семейството на японка и българин. Под ръководството на принципите и методологията на Монтесори, тя развива интереса и страстта си към пианото, като е особено запленена от произведенията на Шопен. През 2022 г. Амели участва в летните майсторски класове на проф. Людмил Ангелов в Нов български университет в София и е отличена с наградата „Рецитал на дебютант“ за концерта, който изнася в Полския институт, в София. Тя е лауреат на многобройни награди от международни конкурси и местни фестивали във Великобритания.
Както информирахме, „Пиано екстраваганца” бе открит с клавирен рецитал на Алберт Мамриев – на 19 октомври. На 23 октомври бе дебютният концерт на младия български пианист Теодор Пазов, който учи в академията в Хамбург. На 29 октомври Симеон Гошев представи малко познат репертоар. На 31 октомври бе участието на номинирания за „Грами“ и роден в Куба пианист Иван Мелон Люис. На 2 ноември гостува италиански квинтет, в който са Епифанио Комис – пиано, Енцо Лигрести – цигулка, Джовани Анастазио – цигулка, Алберто Саломон – виола, и Бенедето Мунцоне – виолончело.
Петото издание на Sofia DocuMental ще продължи от 28 септември до 6 октомври на ключови локации в София и онлайн в цялата страна.
Това съобщават организаторите на международния документален филмов фестивал с фокус върху човешките права.
Мотото е „Излез от балона“, а официалното откриване е на 30 септември под куполите на Ларгото.
Фестивалът ще представи 30 премиерни за България филми, носители на международни награди. Предстоят срещи с режисьорите и редица специални събития.
„В свят, в който властват безразличието и разделението, Sofia DocuMental ни кани да пристъпим отвъд зоната на комфорта и да разширим погледа си към реалността". Това подсказва и визуалната идентичност на фестивала, която ще оживее на ключови места из цяла София като Ларгото, „Дом на киното“, „Оде
Цигуларките Магдалена Каменова и Тодорка Христева ще бъдат солистки в концерта на Симфониета - Шумен в зала „Проф. Венета Вичева“ на 21 ноемри. Изявата е част от цикъла „Класика и романтизъм“. Диригент ще бъде Любомир Денев - син. В програмата са включени Концерт за две цигулки в ре минор от Йохан Себастиан Бах, „Навара"- испански танц за две цигулки и оркестър от Пабло де Сарасате и Симфония номер 41 „Юпитер" от Волфганг Амадеус Моцарт.
Тодорка Христева разказа, че е на 21 години и е студентка в трети курс в Националната музикална академия "Панчо Владигеров", в класа по цигулка на доц. Галина Койчева-Мирчева, а преди това е завършила музикалното училище в Пловдив.
Магдалена Каменова каза, че в деня след концерта в Шумен ще навърши 21 години. "Завършила съм софийското музикално училище при Гергана Илчева, сега продължавам обучението
Естествено е нови изразни средства постоянно да влизат в изкуството, да намират своя път, да се утвърждават и да стават традиционни, а после други нови да ги заместват. Визуалните възприятия в нашето ежедневие са много силни и това въздейства и на очакванията при концертите, затова ние се борим да запазим вниманието на публиката по всякакъв начин. Опитваме се да сме в крак с времето. Електрониката е просто един инструмент, зависи как се използва. Душата идва не от инструмента, а от изпълнителя. Това каза в интервю пианистът и композитор Димитър Бодуров, който заедно със Светлозара Христова организира фестивала „Радар“ във Варна.
Тази година форумът имаше 11-о издание. По думите на Бодуров, концепцията им като основатели е той да бъде отворено събитие, което е отвъд жанровете и стиловите граници, и представя музикални проекти, свързващи различни изкуства с електроника, в
Концертът „Роден за музиката“ отбелязва 90-годишнината от рождението на проф. Георги Робев.
Събитието в първо студио на БНР е на 14 ноември, рождената дата на маестрото, посочват организаторите.
По думите им ще прозвучи майсторски подбран репертоар от най-вдъхновяващите хорови произведения, избрани и дирижирани в стила на маестрото, под ръководството на Нели Трошева, студентка в последния хорово-диригентски клас на проф. Робев.
55 изпълнители от академичния хор Българска хорова капела „Георги Робев“ ще се включат в концерта. Хорът, който носи името на Георги Робев, е сформиран преди пет години в чест на 85-годишнината на маестрото, и само след няколко години съществуване вече се превърна в един от водещите хорови състави в страната. Сега, на този юбилей, хорът отбелязва
Серия пластики на Георги Маринов на тема „Вавилонската кула“ ще бъдат представени в галерия „Стубел“.
Експозицията може да бъде разгледана от 8 до 26 октомври, съобщават домакините на събитието.
„Чрез серията пластики на тема „Вавилонската кула“, представени в галерия „Стубел“, Георги Маринов продължава упорито и последователно да ни въвлича в етапите, през които той преминава, разработвайки тази вечна тема в изкуството“, казва Аксиния Джурова.
Тя обяснява, че още в текста на Битие „11: 1-9“, където се описва изграждането на Вавилонската кула, е заложена възможността за нейното противоречиво тълкуване, произтичащо от фонологичното сходство на града Вавилон „бабу – илу“, т. е. „Божията порта“, с еврейската дума „Бабел“ – смесване, обърква